Timja Ett År Idag!

(Inlägget skulle jag lagt in i går, men det blir inte alltid som man tänkt).
I dag 9 april fyller Timja 1 år!
När Susanne ringde mig i april förra året och berättade om att Bombi fått valpar och att jag kunde få en tik på foder lät det helt rätt för mig, precis som att jag kände på mig att det skulle bli bra denna gång. Jag gick in och tittade på Tussbergets blogg varje dag i hopp om att få se nya bilder på valparna. Snart blev det bestämt att det skulle bli den lilla bruna med vitt bröst och hon var ju så underbart söt.
 
 
Den här bilden ska föreställa Timja när hon ligger och sover över Bombis hals, helt underbar eller hur?
(Jag har snott bilden från Tussbergets blogg).
  
 
Det här var precis när vi fick hem henne! Så liten hon var!
 
 
Ett litet busfrö!
 
Ett riktigt charmtroll!
 
Vi trivs alla så bra med Timja, hon är både en mysig, kelen och glad familjemedlem och en härligt träningskompis som har mycket lust i sig! Dessutom är hon så fantastiskt glad för alla människor vi möter.
 
All träning har nu gett resultat känner jag. Vi har gått vardagslydnadskurs/valpkurs sedan hon var knappt 3 månader och det märks på henne nu, hon är väldigt lydig. Det är en härlig känsla att kunna ha sin hund lös och veta att hon kommer när jag ropar på henne.
 
Igår var jag på första kurstillfället i Rallylydnad. Det var teori utan hund och det lät jätteroligt. En härlig sport där samspelet och glädjen mellan hund och förare är det viktigaste! Vi får se vad som händer...

Kommentarer
Postat av: Petra Merci & Ester

Grattis till lila fröken. Tänk vad fort det går. Knappt att man hinner med i svängarna.
Kram på er Petra
Lycka till med Rallyn ;)

2013-04-11 @ 09:36:10
URL: http://www.nogg.sre/lufsen
Postat av: Louise

GRATTIS kompisen Timja! "Ett litet busfrö!", det tycker jag man ska få va´ ibland nu när man är ett! Visst, kan vi göra som mattarna ber oss om för det mesta, men lite bus då och då skadar inte eller hur och då får de ju också mer hund att jobba med! Rally - låter kul, för det är väl när vi springer det fortaste vi kan?? Det får vi testa när vi ses!/Lily o Co

2013-04-11 @ 13:31:42
URL: http://isaodicho.blogg.se
Postat av: Helene

Grattis Timja! Stora tjejen nu!
Helene Ceasar &Cocos

2013-04-13 @ 13:16:01
Postat av: Margareta och Ginnis

Vilken underbar hund du har fått! Ska bli roligt att träffa henne som vuxen också någon gång.

2013-04-24 @ 19:34:09
URL: http://perroginnis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0