Tävlingsdax!

Jag och Timja har nu tävlat två gånger i lydnadsklass 1 och det har gått så bra.
Första gången var det både jag och Timja och Ing-Marie med Igor som tävlade och vi kunde peppa varandra. Det gick verkligen över förväntan och vi fick en första placering med 178,5 poäng. Både Timja och Igor låg hela platsliggningen och tandvisningen gick också bra. Sedan fick vi 10 på läggandet också, vilket har varit vårt absolut bästa moment.
Här är poängen för den tävlingen:
 
 
Att vi fick 9,5 på helhetsintrycket var jätteroligt! Trots att jag fick hindra henne några gånger från att snusa mellan momenten. Hon t.o.m. avbröt inkallningen för att hon skulle snusa på en viss fläck, därav de lite lägre poängen för det momentet. Apportbocken biter hon gärna på och det är lite tveksamhet i gripandet.
 

Idag var vi med om vår 2:a tävling och jag var betydligt mindre nervös. Visste ju att det inte var så farligt!
Det kändes väldigt bra när vi tränade innan och hon kändes på hugget.
 
Denna gång hade jag ingen som kunde kolla min poäng, jag råkade se någon 10-poäng. Det jag inte visste var linförigheten då jag höll på att schabla bort den med att jag inte hörde vad hon sa. Det blåste en hel del nämligen. Tyvärr så blev jag lite ofokuserad efter det och får vara väldigt nöjd med 8,5 poäng. När det var prisutdelningen visste jag inte alls hur det hade gått och blev riktigt nervös när det närmade sig tredje priset. När det bara var första priset kvar och vi inte fått någon placering började jag tänka att de säkert har glömt oss, för inte kunde väl vi vinna. Men det hade de ju naturligtvis inte gjort och jag blev oerhört stolt då jag gick fram och tog emot vårt pokal och fick höra att vi fått 190 poäng! Helt chockad var jag!
 
Här är våra poäng:
 
 
Oerhört nöjd med vår poäng med flera 10-poänger. Idag gick inkallningen superbra, hon hade bra fart och satte sig perfekt! Jag har också finslipat på ställandet och det lönade sig då vi även fick 10 på den. Det var en riktigt bra dag helt enkelt.
 
  
Lilla snuttan med sin långa päls och sitt fina pris.
 
Längtar just nu bara efter att få klippa henne, men ska vänta tills sista tävlingen som är om två veckor. Jag hoppas att vi fixar ett första pris även då så vi kan gå vidare till 2:an till våren. Rutan ska tränas in, har inte alls börjat på den.
Annars har vi börjat en Agilitykurs tillsammans med Ing-Marie/Igor och Åsa/Smilla! Jätteroligt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0