Mycket snö och kallt!

Timja har nu fyllt 8 månader och börjar bli en stor tjej (hanhundarna börjar nog tycka att hon luktar lite gott). 
 
För några dagar gick vi en runda längs med Sibbarp. Hade jag inte stoppat henne hade hon troligtvis sprungit ner i vattnet. Istället blev det bus i snön, vilket är jättekul! Trots att hon blev klippt precis när kylan kom verkar det inte bekomma henne särskilt mycket. Kan mycket gärna lägga sig i snön.
 
  Det är ju sällan vindstilla vid havet så blåsigt och kallt var det! 
 
 
Timja är så rolig med sina ben. Ibland vill hon gömma dem och går då runt och gnyr och försöker hitta ett bra ställe. Det här var inte ett jättebra ställe då det bara fick ligga där en liten stund innan hon hämtade det igen och ville gömma det någon annanstans. 
 
Då blev det här istället. Lite svårt att lägga över kudden då du har ena tassen på den. Men detta var visst ett bättre gömställe.
 
Härligt bus med bollen!
 
 
Ser lite galen ut här!
 
 
 
Oj, vad har hänt med vattnet här då!
 

Kommentarer
Postat av: Helene

Att hon vill gömma ben det vet jag ! Igår när jag gick och la mig så låg där ett ben under täcket. Mina gör inte det så det måste ha varit Timja.
Vi ses på söndag !
Kram Helene Ceasar & Cocos

2012-12-14 @ 22:02:44
Postat av: Margareta och Ginnis

Timja har ju blivit stora damen! Jag blev så full i skratt när jag först läste att Timja ville gömma sina ben. Jag trodde det var de fyra som sitter fast på henne! Men jag fattade snabbt. Ginnis gör precis lika dant. Han tuggar på alla sina leksaker men gömmer tuggbenen.Men han vet var de finns.
Hoppas ni får en härlig jul trots kyla och ett evigt snöande. I morgon, julafton, gäller det att komma ut fort och göra det farbart in på gården för barn och barnbarn när de kommer.
KRAM!

2012-12-23 @ 19:24:56
URL: http://perroginnis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0