Världens bästa hund!

Så härligt att ha jullov och så härligt att ha en hund som Timja. Jag är så lycklig över att just vi har fått denna fantastiska hund. Vi har haft gäster och vi har varit borta i flera dagar och hon bara finner sig i allt och är så trevlig och framförallt lugn. Jag är sååå nöjd med henne och mitt första intryck av att hon var cool när jag hämtade henne hos Susanne i juni, består. Hon är verkligen cool! Tack Susanne och Jenny för att jag fick denna underbara, härliga hund!
 
Vi har träffat Hanna och Joels kunsiner under julen och de kan vara ganska stimmiga, men Timja fixar detta jättebra nu. Hon kan bli lite busig när de springer omkring och leker men det räcker att jag säger till henne så lugnar hon sig. Kusin Alice är lite rädd för henne men ville så gärna lära sig att ge henne godis från sin hand och tränade på detta och tillslut vågade hon då hon såg att Timja tog bitarna så lugnt och fint från handen. Hon är en riktig kelgris och riktigt njuter när hon blir kliad. Ja vi låter henne t.o.m. gå upp i soffan ibland då det är så himla mysigt att ha henne där.
 
Så här lugn och mysig var Timja när Tomtenissarna var på besök, hon packade upp sina julklappar helt själv.
 
 
 
Ja, snön lyser med sin frånvaro och själv tycker jag det är jättetråkigt. Jag föredrar själv vita vintrar med några minusgrader. Nu regnar det mest och det blir blött och fuktigt och grått och trist. Fy!
 
 
 
 
Jag tyckter det är så roligt att upptäcka hur det faktiskt ska vara att träna sin hund, genom positiva metoder och att vara smart genom att göra allting på ett sätt som gör att Timja förstår vad hon ska göra och att hon tycker det är roligt. Detta gäller ju egentligen allting som jag vill att hon ska lära sig. Vår träning är ännu inte särskilt avancerad men med ett positivt förhållningssätt kan man få henne att göra i stort sett allting. Godis och leksak hjälper naturligtvis till. Hon är en smart hund som vill lära sig och framförallt vill hon ha kul!
 
Gott Nytt År!

Kommentarer
Postat av: Louise

Vilken härlig jul ni verkar ha haft och goa Timja verkar verkligen gilla att fira jul! Ett Gott Nytt År till er också! Ses vi före nyår? Vi hörs!/Louise & Co

2012-12-28 @ 19:36:06
URL: http://isaodicho.blogg.se
Postat av: Petra Merci & Ester

Visst är det underbart Petra ! Jag delar känslan med dej till 100%..
Kram

2012-12-29 @ 15:45:47
URL: http://www.nogg.se/lufsen
Postat av: Susanne

Jag är lika glad som du över att du har glada, fina Timja. Det är du verkligen värd, Petra! Hoppas att vi ses snart. Kram Susanne

2012-12-30 @ 07:14:27
URL: http://www.aberlours.se
Postat av: Susanne

Jag är lika glad som du över att du har glada, fina Timja. Det är du verkligen värd, Petra! Hoppas att vi ses snart. Kram Susanne

2012-12-30 @ 07:14:28
URL: http://www.aberlours.se
Postat av: Margareta och Ginnis

Jaså du har också världens bästa hund1 Och ändå har vi inte samma hund. Märkligt! Det är i alla fall så underbart att höra och se vilken fin Timja ni fått. Ännu en väldigt social perro alltså.
KRAM!

2013-01-03 @ 13:56:28
URL: http://perroginnis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0