LP1!


Vilken fantastiskt härlig hund jag har. Timja och jag tog vår tredje första placering och första pris och har nu fått vår titel för LP1. Så fantastiskt roligt!
 
Idag var vi i Trelleborg och snö låg på marken och när vi körde hemifrån kom det snöblandade regnet.
Men det fanns aldrig på kartan att ställa in tävlingen. Jag ville verkligen ha ett tredje första pris innan nästa år, få en chans att avsluta lyndad 1 för att kunna blicka framåt.
 
Rickard följde med mig denna gång och det var väligt trevligt med sällskap. Vi fick start nr 4 vilket kändes jättebra. Platsliggningen som är ett nervöst moment påbörjades och jag hade en känsla i kroppen att Timja skulle resa sig. Vet inte varför, kanske var det snön på marken som gjorde mig orolig. Jag försökte dock ta ner axlarna och se lugn ut då jag stod mittemot henne. Äntligen fick vi gå tillbaka och ännu en perfekt platsliggning var gjord.
 
 
Jag gick en runda med Timja och när jag kom tillbaka var det plötsligt hunden före oss som var inne och fick sedan reda på att nr 1 brutit. Just då var Timja faktiskt mer intresserad av kaninlortarna som låg på marken. Tyckte inte att fullt fokus fanns där riktigt.
 
Nåja vi gick in på banan och tandvisningen gick bra, 10 poäng på den. Men när jag gick fel på Linföriheten en gång och då jag tyckte Timja sackade efter en del tänkte jag att det kunde inte gått så bra. Men läggandet, inkallningen, ställandet och hoppet gick bra. Apporten var som vanligt inte vår bästa gren då hon tuggar på den. Men det spelar inte så stor roll.
 
 
När vi var klara frågade jag ut Rickard hur poängen varit och han kom inte ihåg poängen för linförigheten så det blev en lite nervös väntan.
 
Då var det dags för prisutdelning och det är ju en otroligt härlig känsla då man förstår att vi hamnat på första placeringen och får gå fram och ta emot priset och får höra att det såg väldigt bra ut! Linföriheten fick vi 7 på och totalsumman slutade på 181, vilket jag blev VÄLDIGT nöjd med en dag som denna.
 
Nu är det dags att träna rutan för fullt och fjärren. Apportmomentet har jag inte riktigt koll på. Fotgåendet utan koppal borde inte vara något problem då jag oftast tränar utan koppel.
 
Agilityn avslutas på tisdag och det har varit jätteroligt att prova på även det. Kan nog tänka mig att fortsätta till våren på en kurs till. Får bara träna upp kondisen!
 
Snart är det jul och jullov som ska bli super skönt. Vart denna termin har tagit vägen vet jag inte, hösten har gått otroligt fort.

Kommentarer
Postat av: Margareta och Ginnis

Överst på prispallen. Stort grattis! Den platsen kommer jag aldrig få uppleva. Men hoppas kan man ju alltid.
God Jul!

2013-12-12 @ 17:54:43
URL: http://perroginnis.blogg.se
Postat av: Louise

GRATTIS ännu en gång till ett fantastiskt bra tävlingsår i lydnad! Lycka till i tvåan!

2014-01-21 @ 08:47:33
URL: http://isaodicho.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0