Paris och Tvååker!

Förra söndagen åkte vi till Paris och på vägen till min pappa som skulle passa Timja var vi med på promenaden i Käglinge. Har tyvärr glömt namnet på den lille hanvalp som Susanne hämtat i Spanien, men han tyckte att Timja var en riktigt rolig lekkompis och han följde henne som en skugga.  
 

 
 
Vi gick även till dammen så hundarna fick bada.
 
 
Vi tog sedan flyget till ett sommarvarmt Paris och hade några riktigt härliga semesterdagar där. Det är något alldeles magiskt med Eifeltornet och på bilden befinner vi oss på ca 270 meter höjd i den fantastiska byggnaden.
 
 
Det absolut bästa med att åka iväg på semestern är att få tillbringa några härliga dagar med barnen då vi "tvingas" att vara tillsammans hela tiden. 
 
 
Vi var också tvungna att ta oss till Louvren där Mona Lisa tavlan finns. Det var absolut mest folk i just denna lokal.
 
 
När vi kom hem firade vi Joels 13-åriga födelsedag. Timja är en alldeles fantastisk lekhund till småkusinerna och jag kan lova att hon var helt slut när de gick hem.
 
Men nästa dag stack jag och Timja till Tvååker då jag anmält oss till Perrospecialen.
 
 
Vilket resulterade i den här fina rosetten, Exelent med CK. Fina Timja!
 
Då både Susanne och Helene hade fullt upp med klippningar i veckan bestämde jag mig för att klippa Timja själv. Klippmaskin hade jag redan men jag hade inget trimbord vilket jag bestämt mig för att köpa innan jag började klippa själv. Sagt och gjort jag gav mig ut och vid första stoppet hittade jag ett bra bord för relativt billig peng.
 
 
Det tog mig nästan 4 timmar!!!! att klippa Timja (jag tog paus för kvällsmat). Dessutom är jag inte riktigt klar utan tar finliret i morgon! Jag blev dock riktigt nöjd över resultatet så här långt och vilken härlig känsla att ha klippt henne själv.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0