Lyckad utställning!

I dag var vi på utställning i Malmö tillsammans med 26 andra perros. Vi kom dit i tid, ca 8.00 och träffade då Susanne och Ing-Marie med Igor. Efter en stund kom även Åsa med man och Smilla och ganska snart strömmade folk och hundar in. Kl. 9.00 började bedömningarna av hanhundarna då de alltid är först. Donny och Mikael fick då cert, jätteroligt.
 
 
Så här avslappnad var Timja under den långa väntan!
 
Sedan var det då vår tur och vi var sist av 8 eller 9 (tror jag) tikar i juniorklassen. Det blev en ganska lång väntan och jag var jättenervös sedan när det var vår tur. Det var många av tikarna som fått excellent och väntade på att vi skulle bli klara. Jag tyckte den danske domaren var grundlig och gjorde ett bra jobb. Hanteringen gick jättebra, Timja var suverän, glad och positiv. Vi fick reda på att även vi fick excellent och sedan fick vi springa lite till och sedan blev vi placerade i en viss ordning. Han ändrade någon gång till och plötsligt var vi längst fram och efter att ha sprungit ett varv blev vi etta. Jag kunde först inte fatta att det var sant och blev jätteglad. Vi hade ju hittills inte lyckats få någon bra placering och hade inte väntat mig detta. Åsa och Smilla blev då tvåa och Smilla är ju också en väldigt social och jättetrevlig hund så det var roligt!
 
 
 
Så här kunde det också se ut under de långa väntstunderna. Här är det lite bus med Igor, den svarta och stiliga killen. De är allt lite förtjusta i varandra.
 
Efter en stund fick vi gå in i ringen igen och då var vi 5 hundar tror jag. Domaren tog då fram måttstickan och mätte Timjas höjd och då tänkte jag att nu är det säkert kört, men det var det inte för han placerade Timja på tredje plats efter två champions och när vi sprungit ett varv till var det klart. Jag fattade ingenting förrän Susanne kramat om mig och sagt att vi fick certet. Helt overkligt!
 
Följande fina kritik fick vi:
 
"Mycket bra proportioner. Korrekt storlek. Mycket bra huvudproportioner. Korrekta ögon. Korrekt bett. Mycket bra hals och skuldra. Utmärkt över- och underlinje. Välutvecklad kropp med goda välvda revben. Mycket bra rörelser sett från sidan. "
 
 
En trött tjej efter en ansträngande dag!
 
 
Vi lyckades inte riktigt med någon bild, då det var svårt att hitta en bra ställe med sol i trädgården. Men det här var den bästa bilden!
 
Det var en riktigt rolig dag och i morgon är det träning i Käglinge igen. Vi är ett härligt gäng som träffas nästan varje söndag och tränar vardagslydnad. Ska bli kul!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Söta, trevliga, fina Timja! Lika fin i kort päls som i lång. Vad kul att ni kom idag :) Vi får se till att ses lite oftare!
Kram

2013-03-25 @ 23:03:19
URL: http://www.aberlours.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0