Utställning och rallylydnad!

I helgen var jag och Timja på utställning i Hässleholm i högsommarvärme. Jag och Ing-Marie åkte dit tillsammans och Timja och Igor låg i bagaget och hade sällskap av varandra. Vi är dock lite osäkra på om de uppskattade varandras sällskap.
I alla fall så gick det inte lika bra denna gång som i Malmö då vi fick Cert. 
 
Fick följande kritik:
Feminint huvud med trevligt uttryck. Utmärkt hals. Behöver stabiliseras i rygglinjen. Knappt vinklad fram. Utmärkt vinklad bak. Tillräcklig kropp för åldern. Bra rörelser. Bra pälskvalitet.
Detta resulterade i Very good och en fjärdeplacering. Självförtroende fick sig en liten törn och man kan inte annat än fundera på hur två domare kan döma så olika. Det är väl bara att glömma detta och se fram emot nya tillfällen.
 
Nu till något betydligt roligare. Idag var det avslutningen på Rallylydnads kursen hos Helene och vi avslutade med en liten "tävling" då Helene var enväldig domare. När vi gått rundan pratade Helene med oss och hon sa då att det gått jättebra. Om det varit tävling hade vi fått godkänt. Jag tyckte också att det gick bra, men det är mycket som ska stämma och det är jättesvårt att veta hur det ser ut. Vi hade fin kontakt och Timja var verkligen på G i dag. Helene tyckte att vi skulle anmäla oss till några tävlingar. Men det är något helt annat att tävla på riktigt och att träningstävla. Vet inte hur mina tävlingsnerver är. Vi blev i alla fall valda till vinnare i denna låtsas tävling och det var jätteroligt! Det var något litet snus en gång, jag gick in i en skylt och Timja satte sig en gång då hon inte skulle. Men det är bara småsaker!
 
Mys i trädgården en härlig sommardag förra veckan!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa Ericsson

Klart ni ska tävla, ni är ju superduktiga!!!!!!
Vi kan oxå ställa upp så har du ingen möjlighet att komma sist.
(Vilket du absolut inte kommer att göra i vilket fall som helst)
Duktiga ni !!!
Åsa/Smilla😄

2013-05-22 @ 06:57:47
Postat av: Louise

Bra jobbat i rallylydnaden, så nu ser vi er säkert snart på tävlingsbanan! Jag går också och tränar (här i Lund) med Dicho o Isa, men jag får nog erkänna att jag slarvat lite grann med hemmaträningen samt missat några gånger. Fast hundarna tycker det är toppenkul ändå! Hoppas vi ses på sönd!/Louise o Co

2013-05-23 @ 10:37:02
URL: http://isaodicho.blogg.se
Postat av: Petra Merci & Ester

Bara att prova på Petra ! Om jag törs så törs du. Jag lovar..
Kram kram

2013-05-23 @ 19:33:51
URL: http://www.nogg.se/lufsen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0