Utställning, bad och annat!

I helgen var det utställning igen och denna gång var det i Anderslöv. Det blev BIM för Timja och BIR för Igor. Vi känner oss ganska rutinerade nu. Snart ska vi till Malmö Valp, där är det 10 perros anmälda, ska bli kul!
 
För några veckor sedan åkte vi till Arrie tillsammans med några kompisar och deras Golden, Zacke. Zacke är en ganska lugn hund men jag hade hört att han gillar att bada. Jag såg en bild framför mig där Zacke och Timja skulle springa tillsammans i vattnet och Timja skulle bli lite vågligare i Zackes sällskap. Men så blev det inte. Zacke älskade verkligen att bada och var som en ångvält och Timja höll sig på behörigt avstånd då han forsade fram. Det blev tvärtom, Timja vågade knappt gå ner i vattnet.
 
 
Visst ser hon lite sugen ut!
 
 
Jag tror att Timja kliar sig på bilden!
 
Det är så här Timja vill ha det när hon badar!
Träning i köket!
Vi kör även vänster svängar, ibland får hon till till det med rumpan.
 
Köpte en superbra grej till Timja. En kombinerad reflex och lampa att hänga i kopplet.
 
Nu vet jag precis var hon är när vi är ute och går i mörkret.
Verkar inte speciellt skönt att springa omkring med öronen så här! Eller så luftar det skönt kanske!
Det var några veckor sedan denna bild togs, syns kanske på träden!
 
Avslutar med en mysbild!
 

Kommentarer
Postat av: Louise

Grattis Timja! Klarade du verkligen av att trava runt i ridhuset utan att stanna upp och gräva djupa gropar i sanden - bra jobbat! Vi ses! Kram Lily

2012-11-01 @ 10:52:01
URL: http://isaodicho.blogg.se
Postat av: Petra Merci & Ester

Yippie Grattis . Så härligt ni fått det . Snart tar ni väl första lydnadsettan också. :)
Kram på er

2012-11-02 @ 22:36:57
URL: http://www.nogg.se/lufsen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0