Som vanligt igen!

Ja, då är det 2013, lovet är slut och i morgon är allt som vanligt igen efter två härliga lediga veckor. Det som är skönt med att vara ledig är att man hinner göra allt det som man annars aldrig hinner. Slippa känna stress och alla måsten som hänger över en. Nåja, det brukar gå snabbt att komma in i vardagen igen och då är det inte så tokigt ändå!
 
Varje söndag sedan Helene slutade med sin kurs har ett gäng träffats i Käglinge och gått härliga promenader med hundarna. Hundarna har fått leka och det har fungerat väldigt bra. Timja gillar att leka med alla och ställer aldrig till med några tråkigheter. Dock har jag märkt att hon har slutat komma på inkallning vid dessa träffar. Min egen teori är att jag och kanske de andra i gruppen låter hundarna springa runt utan några krav, de leker med varandra och vi går och snackar och har haft lite dålig koll på våra hundar. Eller så är det bara jag som gjort så. I dag när vi träffades; jag och Timja, Louise och Isa, Ing-Marie och Igor samt Nicki och hans matte och husse bestämde vi därför att vi skulle träna inkallning under promenaden. Jag hade med köttbulle i fickan som Timja skulle få då hon kom. Första gången jag kallade kom hon inte hur mycket jag än ropade och kastade faktisk kopplet mot henne för att markera. Då kom hon och direkt när hon satte sig blev jag glad på rösten och berömde henne och hon fick köttbulle. Nästa gång räckte det med att jag höjde rösten så kom hon och satte sig, sedan gick det bättre. Kändes jättebra med denna träning.
 
Jag tog inga bilder idag utan här kommer bilder som jag tog för några veckor sedan.
 
 
De hittade en stor vattenpöl som var härlig att springa i.
 
 
Med på bilderna är Cocos, Timja, Igor och Isa.

Kommentarer
Postat av: Margareta och Ginnis

Det är så underbart när perrosar kan springa fritt och leka med varandra. Vilken bra idé att träna inkallning vid dessa tillfällen! Det ska jag förslå när vi har perropromenad nästa helg.
Må så gott!

2013-01-13 @ 14:22:10
URL: http://perroginnis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0