Riktigt härlig höst!

Ja, sommaren är nu slut och det har blivit skön höst.
Jag har anmält Timja och mig till två lydnadstävlingar men tyvärr började hon löpa för 2 veckor sedan och det är osäkert om vi kan vara med på den första.
 
Det är nu andra gången Timja löper och det är först denna gång jag märker vilken skillnad det är på hennes beteende. Idag träffade vi hanhunden, Max, som hon var väldigt intresserad av. Jag försökte gå på men hon började t.o.m. pipa för hon så gärna ville träffa honom. Det gäller att ha extra koll på lilla damen nu.
 
Det ska bli väldigt spännande att äntligen få prova på att tävla i lydnad. Hon är superduktig när hon är på rätt humör och det är jätteroligt. Sedan får vi se hur det går i en tävlingssituation med platsliggning tillsammans med helt okända hundar. Det är detta moment som är mest osäkert. Jag är också ett väldigt osäkert "moment" då jag kommer att vara sjukt nervös och hur det påverkar Timja vet jag inte. Jag intalar mig själv om att försöka se det som ett träningstillfälle men det går ju inte att komma ifrån att jag vill att vi ska klara det bra. När det väl är tävling kommer vinnarinstinkten fram. Det ska bli väldigt spännande i alla fall!  
 

1 oktober fyllde vår underbara Hanna 16 år och igår firade vi hennes födelsedag med släkten.
 

En tuff studietid väntar nu då hon börjat gymnasiet i höst.
 
 
I slutet av augusti firade vi min underbara pappas födelsedag och några släktingar till min pappa som vi inte träffat på väldigt länge kom också. Jätteroligt att träffas och på bilden tittar vi på gamla foton.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ja nu är det snart slut med de härliga baden som Timja älskar. Men när väl hösten kommer känns det helt ok ändå!

Kommentarer
Postat av: Louise

Fullt upp verkar det som och det är väl typiskt med löp inför den tänkta debuten i lydnad! Hoppas att hon ändå är redo inför den helgen när jag är funktionär, det skulle vara kul att se er på min hemmaklubb! Lycka till! Underbart foto på Timja med havet som bakgrund!/Louise & Co.

2013-10-15 @ 08:30:46
URL: http://isaodicho.blogg.se
Postat av: Margareta och Ginnis

Vilken fantastisk bild på Timja vid havet. Och grattis till det fina resultatet i lydnadstävlingen!

2013-11-03 @ 17:29:00
URL: http://perroginnis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0